IV Triatló d'Emprenedoria Social

logo catedra
  • Objectiu

La Universitat d'Alacant (UA) a través del Vicerectorat d'Estudiants i Ocupabilitat convoca el IV Concurs d'Emprenedoria Social, amb la col·laboració de la Càtedra de Responsablidad Social i la Fundació Mediterráneo.

Dins de les accions que es desenvolupen pel Centre d'Ocupació de la Universitat d'Alacant, es proposa la realització d'aquest concurs, amb l'objectiu principal d'incloure en l'àmbit d'actuació del projecte ua:emprende activitats que arrepleguen les demandes que es van produint, tant des del context socioeconòmic com des de la pròpia institució universitària, en matèria d'ocupabilitat, emprenedoria i transferència dels valors i coneixements adquirits amb l'educació superior.

En aquest sentit, el caràcter social, innovador i de responsabilitat empresarial, són tres aspectes diferenciats i prioritaris dins del conjunt d'actuacions de foment de l'emprenedoria, i el seu protagonisme en els contextos universitaris nacional i internacional és cada vegada més evident:

• D'una banda, l'emprenedoria social es refereix a aquelles iniciatives empresarials que estan orientades a satisfer necessitats socials específiques, seguint un model de negoci basat en l'ànim de lucre. Per exemple, productes o serveis que satisfan necessitats específiques de col·lectius vulnerables, faciliten l'accessibilitat, contribueixen a un canvi o transformació de transcendència social, etc.
  • Per un altre, la innovació social, es refereix a projectes i iniciatives que estan dirigides a la transformació de pràctiques socials, enteses aquestes com a actituds i comportaments objectius que les persones duen a terme en la seua vida quotidiana en el marc de les relacions socials. Per exemple, pràctiques que afavoreixen la integració, la igualtat, la responsabilitat social, la participació, la potecció del medi ambient, etc. Aquestes iniciatives s'emmarquen dins dels projectes d'acció participativa i col·laborativa, que pretén un canvi i l'organització del qual és independent del lucre i dels models de negoci, encara que també poden formar part d'aquests.
  • Finalment, la responsabilitat social corporativa, és entesa com les accions per les quals l'empresa contribueix de manera activa i voluntària a la millora de les condicions socials, mediambientals i econòmiques del seu entorn, generant així un valor afegit per a l'empresa

Així, amb la TRIATLÓ D'EMPRENEDORIA SOCIAL, es pretén aprofitar la plataforma d'emprenedoria ua:emprende i l'esperit emprenedor de l'estudiantat de la UA per a promoure la creació d'empreses que tinguen una finalitat social específica i principal, així com projectes (acadèmics, educatius, professionals, de creació de productes i serveis o fins i tot emprenedories) que contribuïsquen a desenvolupar pràctiques socials que beneficien al conjunt de la societat mitjançant la innovació i la responsabilitat.

• ¿A qui va dirigit?

Podrà participar en la IV TRIATLÓ D'EMPRENEDORIA SOCIAL l'estudiantat matriculat en el curs 2020/21 en qualsevol assignatura de cursos de grau i postgrau de la UA.

• Premis

S'atorgarà fins a un màxim de 3000 € que es distribuiran en tres categories. En cada categoria hi haurà un únic projecte guanyador que percebrà fins a un màxim de 1000 € tenint en compte que en cap cas un únic participant podrà percebre més de 500 €.

Un mateix projecte no podrà ser beneficiari de més d'un premi. L'estudiantat participant en el concurs podrà participar en més d'un projecte, però no podrà beneficiar-se de més d'un premi, per la qual cosa en el cas de participar en dos o tres projectes guanyadors haurà de triar un d'ells.

Les categories dels projectes guanyadors són:

• Premi al millor projecte d'emprenedoria social: màxim de 1000 €
  • Premi al millor projecte d'innovació social: màxim de 1000 €
  • Premi al millor projecte de responsabilitat social corporativa: màxim de 1000 €

Aquests premis han rebut el finançament del Banc Santander en el marc del conveni subscrit amb la Universitat d'Alacant el 12 de novembre de 2020, dins de l'Eix Emprenedoria.

•  Inscripcions

La TRIATLÓ D'EMPRENEDORIA SOCIAL consta de tres proves a les quals s'hauran d'anar inscrivint les persones participants a mesura que avancen en les proves. De manera puntual, les persones encarregades de la gestió aniran facilitant les indicacions per a la inscripció en les successives proves. En tot cas, els formularis d'inscripció de cada prova estaran disponibles aquí, en cadascun dels enllaços:

NOMÉS TINDRAN OPCIÓ A PREMI AQUELLS PARTICIPANTS QUE S'HAGEN INSCRIT EN TOTES I CADASCUNA DE LES 3 PROVES DEL CONCURS

• ¿Quan es realitza cada prova?
  • 27 d'abril Prova 1: PREPARACIÓ
  • 10.00 - 11.15 Formació
  • 11.15 - 11.30 Descans
  • 11.30 - 13.00 Taller pràctic